hotel baku - Sito Architetto Carlo Dal Bo

Studio Architetto Carlo Dal Bo
Vai ai contenuti

Menu principale:

HOTEL BAKU

project
private customer
2012
Baku - Azerbaijan

This concept was born out of an an idea for a hotel immersed in the actual historical centre of Baku.
The towers containing the rooms and suites were inspired by the beautiful Maiden Tower nearby to the chosen area, but the lure of history in reality is twofold in that the two modern towers interact with the ancient watch towers of the old city walls around the hotel but could also be seen as a sort of modern castle built in stone and glass.



progetto
committente privato
2012
Baku - Azerbaijan

Dall’idea di un concept nasce questa  elaborazione di un hotel calato nella realtà del centro storico di Baku. Le torri che contengono le camere e le suite sono ispirate alla bellissima Maiden Tower vicina all’area prescelta, ma il richiamo alla storia è in realtà duplice perchè le moderne torri dialogano anche con le antiche torri di guardia delle vecchie mura che abbracciano l’hotel che può essere letto come una sorta di moderno castello costruito in pietra e vetro.


VIA F. RISMONDO, 8     31029 VITTORIO VENETO     ITALY     TEL/FAX +39 0438 53231     WWW.ARCHITETTOCARLODALBO.IT     INFO@ARCHITETTOCARLODALBO.IT     SKYPE   STUDIODALBO    PI. 00690240262
Torna ai contenuti | Torna al menu